REKLAMACJA PRODUKTU

1.                  Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Klientom Sklepu internetowego Produktów wolnych od wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi wobec Klientów odpowiedzialność za wady Produktów (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności w art. 556 k.c. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, na podstawie art. 558 § 1 k.c. wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie cywilnym.

2.                  W przypadku, gdy zakupiony Produkt jest niezgodny z Umową lub posiada wady fizyczne, Klient będący Konsumentem może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.

3.                  Sprzedawca zastrzega a Klient akceptuje, że wygląd Produktów (w szczególności ich kolory, odcienie itp.), prezentowanych na stronie Sklepu internetowego, może w sposób nieznaczny odbiegać od rzeczywistego wyglądu sprzedawanych Produktów. Ewentualne różnice mogą wynikać z przyczyn technicznych leżących po stronie Klienta (np. niewłaściwej kalibracji obrazu monitora), co nie stanowi wady fizycznej Produktu.

4.                  Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:

a.                  pisemnie na adres Sprzedawcy wskazany w pkt II ust. 4 Regulaminu;

b.                  w formie elektronicznej za pośrednictwem:

§     Elektronicznego Formularza Zgłoszeniowego;

§     mailowo na adres: info@multialeja.pl ;

5.                  Poprawnie złożona reklamacja powinien zawierać:

a.                  imię i nazwisko Klienta, adres do korespondencji, adres e-mail, na który ma zostać przesłana odpowiedź na reklamację;

b.                  informacje i okoliczności dotyczące reklamowanego Produktu, w szczególności rodzaj i data wystąpienia wady;

c.                   wskazanie żądania Klienta co do sposobu rozpatrzenia reklamacji;

d.                  dowód zakupu Produktu (np. paragon, kopia paragonu, faktura, kopia faktury, wydruk z karty płatniczej lub kredytowej lub inny dowód pozwalający na ustalenie transakcji).

6.                  Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zgłoszenia. W przypadku braku ustosunkowania się Sprzedawcy w ww. terminie, uznaje się, że Sprzedawca uznał reklamację.

7.                  W przypadku, gdy do ustosunkowania się do reklamacji przez Sprzedawcę, czy też do wykonywania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę o konieczności dostarczenia Produktu do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy na adres: Al.Spółdzielczości Pracy 109B, 20-147 Lublin

8.                  Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

 

ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

1.                  Prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny przysługuje wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem.

2.                  Klient, który zawarł za pośrednictwem Sklepu internetowego Umowę sprzedaży na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej Umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w pkt VIII ust. 9 i 10 Regulaminu.

3.                  Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone w dowolny sposób, zapewniający jednak możliwość zapoznania się z jego treścią. W szczególności oświadczenie może być złożone:

a.                  na piśmie na adres wskazany w pkt II ust. 4 Regulaminu;

b.                  w formie elektronicznej na adres: info@multialeja.pl

§     W przypadku złożenia oświadczenia w formie elektronicznej Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania tego oświadczenia.

4.                  Odstępując od Umowy sprzedaży Klient może skorzystać z formularza, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Skorzystanie z ww. formularza nie jest jednak obowiązkowe.

5.                  Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie zamówionego Produktu (w przypadku sprzedaży wielu Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – w posiadanie ostatniego z nich), a w przypadku pozostałych Umów – od dnia ich zawarcia.

6.                  W celu wykonania prawa odstąpienia Klient powinien złożyć Sprzedawcy oświadczenie w tym zakresie. Dla zachowania terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

7.                  Z chwilą odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Klienta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą.

8.                  W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą. Klient ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na adres Sprzedawcy: Al.Spółdzielczości Pracy 109B, 20-147 Lublin

9.                  Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy (koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy). Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

10.               W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Sprzedawca dokona zwrotu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Sprzedawca ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

11.               Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów, o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in. umów:

a.                  o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;

b.                  których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

c.                   których przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.